نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

خواص سنبل الطیب در طب سنتی . سنبل الطیب چیستطبع سنبل الطیب گرم است یا سردخواص گیاه دارویی سنبل الطیبموارد منع مصرف سنبل الطیبروش مصرف سنبل الطیب

سنبل الطیب چیست؟

سنبل الطیب که به آن علف گربه گیاهی می گویند این گیاه با طبع گرم و خشک است که دارای بوته ای استوار و چند ساله است و در اروپا و بخش هایی از آسیا می روید.

این گیاه به صورت وحشی در جنگل های کم درخت در حاشیه جویبارها و گودال ها و در بیشتر مناطق آسیا و ایران می روید.

این گیاه دارویی دارای ریشه ای کوتاه و بوته ای با ارتفاع بین 50 تا 150 سانتی متر می باشد. همچنین این گیاه بوی خوبی دارد و گربه بوی این گیاه را از فاصله دور هم تشخیص می دهند.

طبع سنبل الطیب گرم است یا سرد

ممکن است برای طبع سنبل الطیب بپرسید که طبع گرم دارد یا سرد در جواب باید بگوییم سنبل الطیب طبعی گرم و خشک دارد و از این گیاه برای دمنوش استفاده می شود و توصیه می شود افرادی که سوداوی هستند هم از این گیاه استفاده کنند.

خواص گیاه دارویی سنبل الطیب

  1. ضد کرم معده و روده است.
  2. ضد اسپاسم و آرام بخش است.
  3. اثر ضد تشنج دارد.
  4. تب بر است.

موارد منع مصرف سنبل الطیب

با اینکه این گیاه دارای خواص بیشمار است اما در مواردی هم دارای محدودیت در مصرف است، که بهتر است برای اثر بخشی بیشتر این گیاه موارد منع مصرف آن را بشناسید:

  • زیاده روی در مصرف این گیاه باعث سر درد و سر گیجه و ناراحتی معده می شود.
  • برای کلیه مضر است پس بهتر است با کتیرا مصرف شود.
  • مصرف زیادی آن باعث خواب آلودگی می شود و توصیه می کنیم افرادی که می خواهند رانندگی کنند از سنبل الطیب به هیچ عنوان استفاده نکنند.

روش مصرف سنبل الطیب

  • گرد سنبل الطیب: ریشه آن را خرد کرده و با حرارت 40 درجه خشک کنید و بعد آن را آسیاب کنید و از الک ریز رد کنید. گرد آن به عنوان ضد تشنج به کار می رود. مقدار مصرف آن 10 تا 5 گرم در روز است.
  • دمنوش سنبل الطیب: 3 گرم ریشه خشک شده در یک فنجان آب جوش به مدت 15 دقیقه دم می شود.
  • مخلوط سنبل الطیب: 4 گرم گرد ریشه آن را با 4 گرم رازیانه و 4 گرمقند خرد شده مخلوط کنید و این مخلوط را به چهار قسمت تقسیم کنید و در طول روز به فواصل مساوی میل کنید.


:: برچسب‌ها: خواص سنبل الطیب در طب سنتی , سنبل الطیب چیست , طبع سنبل الطیب گرم است یا سرد , خواص گیاه دارویی سنبل الطیب , موارد منع مصرف سنبل الطیب , روش مصرف سنبل الطیب ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

تفاوت النگو و دستبند چیست ؟. تفاوت بین النگو و دستبند در چیست. النگو چیست. دستبند چیستالنگو را در دست راست می اندازند یا چپ. انواع النگوها

تفاوت بین النگو و دستبند در چیست؟

اولین تفاوت در جنس دستبند است که نسبت به النگوها خیلی تنوع بالایی دارد، دستبندها از جنس فلز مثل نقره و طلا و پلاتین و مس و برنج و چرم های طبیعی و مصنوعی و پارچه ساخته می شود و به همین دلیل از لحاظشکل ظاهری هم بسیار گسترده تر می باشد.

النگو فقط برای خانم ها طراحی شده است و آقایان از آن نمی توانند استفاده کنند، اما دستبند مورد استفاده هم خانم ها و هم آقایان قرار می گیرد.

النگو چیست؟

یکی از زیورآلاتی که دربین مردم بسیار طرفدار دارد و همه سنین از آن استفاده می کنند، این اکسسوری طرح ها و جنس های مختلفی دارد که در بازار عرضه می شود. از دوران مصریان باستان النگوی طلا زینتی بر مچ های دست و یا بازوی زنان و مردان بوده است،

انواع النگو

النگو مفتولی

النگو آینه ای

النگو تراش

النگو دستبندی

النگو مچ دستی

النگو میناکاری

النگو تک پوش

النگو حصیری

دستبند چیست؟

یک نوع دیگر از زیور آلات که در بین زن و مرد استفاده از آن بسیار رایج است دستبند است و دستنبد در طرح های مختلف با جنس های مختلف ساخته می شود، تنوع در ساخت دستبند به قدری بالا است که انتخاب آن برای هر فرد آسان نیست. ممکن است موقعیت هایی برای افراد به وجود بیاید که نیازمند استفاده از دستبند است و استفاده از آن هم دشوار نیست.

النگو را در دست راست می اندازند یا چپ

باید بگوییم این امر بسیار اختیاری است و به فرد بستگی دارد که کدام دست راحت تر است و بیشتر به چشم می آید اما به نوع اکسسوری هم باید دقت کرد مثلاً ساعت بهتر است در دست چپ قرار بگیرد و النگو در دست راست قرار بگیرد.



:: برچسب‌ها: تفاوت النگو و دستبند چیست ؟ , تفاوت بین النگو و دستبند در چیست , النگو چیست , دستبند چیست , النگو را در دست راست می اندازند یا چپ , انواع النگوها ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

خواص عجیب خاکشیر در طب سنتیخواص خاکشیر.خاکشیر و قوای جنسیخواص خاکشیر ناشتاخواص خاکشیر برای پوستخواص خاکشیر برای معده و روده.درمان کبد چرب با خاکشیر

خواص خاکشیر

شووران یا خاکشیر نوعی گیاه دارویی است که در بسیاری از مناطق جهان رشد می کند و در سال های اخیر به عنوان یک گیاه دارویی مهم شناخته می شود و این گیاه در سنت های درمانی ایرانی و چینی و دیگر کشورهای آسیایی از آن به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان خیلی از بیماری ها استفاده می شود.

خواص خاکشیر ناشتا

اگر خاکشیر را ناشتا میل کنید شامل تسکین سردرد، تسکین سوء هاضمه، کاهش التهابات، کاهش سطح کلسترول، قند خون می شود.

خواص خاکشیر برای پوست

خاکشیر خاصیت زیادی برای پوست دارد که شامل تسکین التهابات پوستی مثل جوش و آکنه، رفع خشکی و ترک های پوستی و بهبود لکه های پوستی و افزایش رطوبت و نرمی پوست و جلوگیری از پیری زود رس می شود.

خاکشیر و قوای جنسی

مصرف خاکشیر برای آقایان می تواند باعث بهبود بخشیدن قوای جنسی شود و همچنین برای درمان ناباروری در مردان هم می شود.

خواص خاکشیر برای معده و روده

خاکشیر به عنوان یک گیاه دارویی می تواند خواص زیادی برای معده و روده ها داشته باشد که شامل:

  • تسکین دردهای معده و روده
  • کاهش التهاب و التهابات معده و روده
  • تسکین سوء هاضمه و تقویت عملکرد گوارش
  • بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از چربی در کبد
  • تسکین سر درد ناشی از مشکلات گوارشی
  • کاهش سطح کلسترول خون

درمان کبد چرب با خاکشیر

خاکشیر خواص فراوانی دارد که یکی از این خواص متعدد کمک به مدت زمان پاکسازی کبد با خاکشیر و درمان علائم کبد چرب می باشد، خاکشیر دارای خاصیت ادرار آوری طبیعی است که می تواند از این طریق در سم زدایی و پاکسازی کبد خیلی موثر باشد.



:: برچسب‌ها: خواص عجیب خاکشیر در طب سنتی , خواص خاکشیر , خاکشیر و قوای جنسی , خواص خاکشیر ناشتا , خواص خاکشیر برای پوست , خواص خاکشیر برای معده و روده , درمان کبد چرب با خاکشیر ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

فرق آویز و گردنبند چیست؟ آویز چیستگرنبند چیستفرق آویز و گردنبند چیستتفاوت در کاربرد و استفاده.گردنبد آبشاریگردنبند تک الماسگردنبند اپرا

آویز چیست؟

آویز نوعی مدال یا پلاک است که قطعه ای به آن آویزان است که می تواند از جنس طلا و نقره و بدلیجات باشد که حال فرد با طرح و مدل دلخواه خود آن را سفارش می دهد و استفاده می کند.

گردنبند چیست؟

گردنبند طلا به زیور آلاتی می گویند که معمولاً از یک زنجیر بلند به همراه یک قفل یا حلقه برای بستن آن به دور گردن تشکیل شده است

معمولاً گردنبند یک مدل با طراحی خاص در میانش دارا است که آن را از یک زنجیر صاف و مجزا می کند. گردنبند ها همانطور که از نامشان مشخص است مخصوص گردن می باشد و گردن قرار می گیرند.

فرق آویز و گردنبند چیست؟
باید بگوییم چندین فرق بین آویز و گردنبند وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

از لحاظ شکل ظاهری

گردنبند مخصوص گردن

زنجیری بودن گردنبند

تفاوت در کاربرد و استفاده

این که گردنبند و آویز را بخواهید در کجا استفاده کنید بستگی به مکان و زمان به عوامل گوناگونی مثل شکل اندازه بلندی و کوتاهی و ضخامت آن بستگی دارد.

گردنبند ها و آویز های ساده و ظریف مناسب برای کارهای روزمره و دورهمی های دوستانه و محافل خانوادگی مناسب می باشند و آن هایی که دارای طراحی و یا سنگ های قیمتی دارند و اغلب برای محافل رسمی و تشریفاتی مناسب است.

گردنبند آبشاری

گردنبند آبشاری نوعی سبک گردنبند پر رزق و برق می باشد که دارای چندین رشته الماس و سنگ های قیمتی می باشد. یک گردنبند از سنگ های قیمتی آبشاری می تواند زیبایی لباس را چند برابر کند.

گردنبند الماس تک

افرادی که دوست دارند گردنبندی به سبک پیچیده تری به گردن خود داشته باشند گردنبند الماس تک بهترین گزینه است. این سبک از گردنبند دارای یک الماس برش گرد است که بر روی یک زنجیر سوار شده است حالا می خواهید طلای زرد یا طلای سفید و یا رزگلد و یا پلاتین را انتخاب کنید می دانید که این جواهرات زیبا با هر چیزی که می پوشید دیدنی می شود.



:: برچسب‌ها: فرق آویز و گردنبند چیست؟ , آویز چیست , گرنبند چیست , فرق آویز و گردنبند چیست , تفاوت در کاربرد و استفاده , گردنبد آبشاری , گردنبند تک الماس , گردنبند اپرا ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

فواید جواهر مسی چیست؟ .فواید دستبند مسی برای زنان.مضرات دستبند مسی. خواص دستبند مسی برای اعصابفواید انگشتر مسی برای مردانفواید مس برای بدن

فواید مس برای بدن

یکی از خواص مهم مس برای بدن این است توصیه می شود که برای درمان آرتروز و درد مفاصل از دستبند مسی استفاده می شود. به این دلیل که خاصیت ضد التهابی بهتری به فرد می دهد و به همین دلیل است که خیلی از افراد این نوع اکسسوری را استفاده می کنند.

خواص دستبند مسی برای اعصاب

دستبد مسی یکی از زیورآلات زیبا و اصیل ایرانی است که خواص زیادی برای بدن دارد و شما با استفاده از آن می توانید از خواص آن بهره مند شوید.

مس می تواند باعث شادمانی و نشاط بدن شود و به همین منظور مردمان قدیم از قابلمه های مسی برای پخت غذا استفاده می کردند. به این دلیل که در زمان پخت غذا یون های خود را آزاد می کند و وارد غذا می شود و در نتیجه باعث نشاط و شادابی بدن می شود.

فواید انگشتر مسی برای مردان

انگشتر های مسی هم مثل دستبند های مسی خواص زیادی دارند. آقایان هم مثل خانم ها لازم دارند که از مس برای بدن خود استفاده کنند تا مس بدن خود را تأمین کنند و به همین دلیل است که بهتر است آقایان از انگشترهای مسی برای خواصش استفاده کنند.

فواید دستبند مسی برای زنان

مس دربدن می تواند تغییراتی را در بدن ایجاد کند مانند درمان درد مفاصل به دلیل کمبود مس در خون انسان است.

دستبند مسی برای رفع خستگی مفید است و باعث افزایش اکسیژن به بافت های بدن و مغز می شود.

مضرات دستبند مسی

مهم ترین عامل مضر بودن مس برای بدن می تواند احتمال بروز حساسیت باشد که اگر مس بدن بالا برود می تواند حساسیت پوستی را زیاد کند. پس بهتر است در استفاده از آن متعادل رفتار کنیم.

خطر سمیت مس زمانی بالا می رود که دستبند ها و انگشتر های مسی در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند و با آن ها ترکیب شوند. علائم مسمویت مس می تواند شامل استفراغ و تهوع و ناراحتی گوارشی و افسردگی و زردی پوست و چشم و ضعف عضلانی و بی اشتهایی می شود.



:: برچسب‌ها: فواید جواهر مسی چیست؟ , فواید دستبند مسی برای زنان , مضرات دستبند مسی , خواص دستبند مسی برای اعصاب , فواید انگشتر مسی برای مردان , فواید مس برای بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

خواص پنیرک در طب سنتی . خواص پنیرک برای عفونت زنانخواص پنیرک برای مردانخواص پنیرک برای قاعدگی.خواص پنیرک برای کبدضررهای پنیرک، گل پنیرک فواید پنیرک

گل پنیرک و فواید پنیرک

نام علمی پنیرک Malva sylvestris می باشد، گل پنیرک یا گل پنیری نوعی مالوها است که در خانواده Malvaceae قرار دارد و همچنین دارای نام های دیگری مثل مالوی بلند، مالوی جنگلی و گیاه پنیری و مالوی سبز و گل مایل به ارغوانی و پانسیلوس و گل مروارید درختی و هالیوک فرانسوی و دکمه های بیلی و گل پنیر و گیاه دکمه و ... می باشد.

خواص پنیرک برای عفونت زنان

پنیرک دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی می باشد و به همین جهت می توان برای رفع مشکلات زنانه مثل عفونت از آن استفاده کرد.

عفونت دستگاه تناسلی می تواند شرایطی سخت را برای خانم ها به وجود بیاورد حال این شرایط می تواند شامل ترشحات واژن و تغییر در رنگ

و بوی این ترشحات باشد. استفاده از دم کرده پنیرک می تواند برای درمان عفونت زنان موثر باشد.

خواص پنیرک برای مردان

پنیرک باعث می شود تعداد سلول های اسپرماتسیت اولیه و اسپرم بالا برود و گیاه پنیرک از اسپرم در برابر استرس اکسیداتیو در اثر غلظت های زیاد مشتقات فعال اکسیژن و پر اکسیداسیون چربی ها محافظت می کند و این ظرفیت آنتی اکسیدان طبیعی در افراد نابارور خیلی کم است.

خواص پنیرک برای قاعدگی

دمنوش پنیرک برای درمان خونریزی شدید و غیر طبیعی قاعدگی مفید می باشد، بهتر است از این گیاه به مقدار مساوی با گل بابا آدم و گل شقایق به شکل چای روزانه 3 تا 2 میل کنید برای اثر بخشی بیشتر بین وعده غذایی میل کنید.

خواص پنیرک برای کبد

گیاه پنیرک می تواند به پاکسازی کبد کمک کند و مانع از انسداد کبدی می شود. برای درمان کبد چرب با مشورت پزشک از این گیاه استفاده کنید که تداخل دارویی نداشته باشد و یکی دیگر از موارد مهم اصلاح رژیم غذایی و درمان های گیاهی می باشد که برای درمان اختلالات کبدی و پاکسازی کبد موثر است.



:: برچسب‌ها: خواص پنیرک در طب سنتی , خواص پنیرک برای عفونت زنان , خواص پنیرک برای مردان , خواص پنیرک برای قاعدگی , خواص پنیرک برای کبد , ضررهای پنیرک، گل پنیرک فواید پنیرک ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

کار تولیدی پر سود . خط تولیدی با درامد تضمینی. لیست مشاغل تولیدی. پرسودترین خط تولید در ایران. معرفی سودآورترین کارهای تولیدی در ایران

بسیاری از افراد به دلایلی ماند وضع اقتصادی و تحریم ها به دنبال راه اندازی یک کسب و کار تولیدی و لیست مشاغل تولیدی پر سود در کشور می باشند. داشتن ایده ناب و جدید می تواند باعث پیدا کردن یک کسب و کار با سود خوبی باشد.

قبل از سرمایه گذاری در یک کار تولیدی چه باید کرد؟

قبل از هر چیزی باید بدانید 2 مولفه زمان و مهارت، بهایی هستند که در ازای سود در هر کسب و کاری باید پرداخت کنید.

به همین علت بسیاری از افراد به دنبال خط تولیدی با درامد تضمینی می باشند، زیرا به این نتیجه رسیده اند که شاید فرصت کافی برای شروع دوباره نداشته باشند.

شما با هر مقدار سرمایه می توانید کار خود را شروع کنید و با مدیریت آن را به سوددهی و رشد برسانید.

بهترین کار تولیدی با سرمایه کم

برای رسیدن به پرسودترین خط تولید در ایران، حتما به سرمایه بالا احتیاج نمی باشد. شما می توانید خطوط تولیدی را شناسایی کنید که با سرمایه اندک شروع شده و در نهایت گسترش یافته و سود فراوانی را عاید شما می کند. بهتر است از شرکت هایی کمک بگیرید که در زمینه فعالیت داشته و می توانند شما را برای راه اندازی یک کسب و کار جدید کمک نمایند.

شرکت سارگن استون

شرکت سارگن استون با داشتن سابقه در معرفی سودآورترین کارهای تولیدی در ایران ، توانسته است باعث اشتغال زایی افراد کثیری در جامعه بشود. شما هم می توانید با مراجعه به سایت سارگن استون از متخصصین این مجموعه مشاوره دریافت نمایید.



:: برچسب‌ها: کار تولیدی پر سود , خط تولیدی با درامد تضمینی , لیست مشاغل تولیدی , پرسودترین خط تولید در ایران , معرفی سودآورترین کارهای تولیدی در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

کار تولیدی با سرمایه کم و سود بالا .کار تولیدی پر سود. شغل پردرآمد با سرمایه کم. خط تولید با سرمایه کم. کار تولیدی با سود بالا

امروزه افرادی هستند که هنوز نمی توانند برای پس انداز و ذخیره مالی خود تصمیم گرفته و آن را در جای خوبی سرمایه گذاری نمایند.

یکی از مواردی که همیشه دارای سود و درآمدزایی خوبی می باشد کار تولیدی پر سود است که افراد با استفاده از مهارت و توانایی خود می توانند به سوددهی و ثروت بالایی برسند.

شروع کار تولیدی پر سود

جهت داشتن شغل پردرآمد با سرمایه کم توجه داشتن به نیاز افراد جامعه امروزی می باشد.

با شکار فرصت ها و نیروهای مجرب می توانید یک کسب و کار جدید مختص به خود را راه اندازی کرده و آینده شغلی خود و خانواده خود را تضمین نمایید.

برای شروع خط تولید با سرمایه کم ، می توانید از افراد متخصص و خبره در زمینه کسب و کار کمک بگیرید. این افراد با توجه به وضعیت جامعه و وضعیت مالی و توانایی شما می توانند یک تصمیم درست جهت یافتن بهترین شغل تولیدی را در اختیار شما قرار بدهند.

شرکت سارگن استون

شرکت سارگن استون با داشتن متخصصین خبره در معرفی خطوط تولیدی و کار تولیدی با سود بالا می تواند در این زمینه به افرادی که به دنبال فرصت های شغلی تولیدی هستند مشاوره داده و باعث اشتغال زایی افراد زیادی در جامعه بشوند. پس فرصت را از دست ندهید و همین امروز با کارشناسان ما در این زمینه تماس برقرار نمایید.



:: برچسب‌ها: کار تولیدی با سرمایه کم و سود بالا , کار تولیدی پر سود , شغل پردرآمد با سرمایه کم , خط تولید با سرمایه کم , کار تولیدی با سود بالا ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

لیستی از کسب و کارهای جدید و پر سود در سال 1402 .کار تولیدی پر سود. کسب و کار جدید تولیدی. سه کسب و کار موفق در ایران. بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

امروزه به دلیل تغییرات در سبک زندگی مردم، کسب و کارهای جدیدی وارد بازار شده اند. افراد زیادی به دنبال کسب و کار جدید تولیدی می باشند و به همین دلیل به سراغ جستجو و پرسش از افراد متخصص در این حوزه می باشند.

یکی از کسب و کارهای خوب و سودده، خطوط تولیدی پر سودی هستند که نیاز مردم جامعه را تامین می کنند. شرکت سارگن استون ارائه دهنده ی خطوط تولیدی زود بازده می تواند شما را با بهترین شغل های 10 سال آینده ایران آشنا کرده و به شما کمک کند از لیست پیشنهادی خود، یکی را به عنوان کسب و کار خود انتخاب کرده و وارد بازار تولیدی شوید.

وارد شدن به کسب و کارهای تولیدی

برای وارد شدن در کار تولیدی پر سود ، لازم است در مرحله ی اول با خطوط پیشنهادی شرکت سارگن استون آشنا شده و اطلاعات لازم را در این مورد به دست آورید.

همچنین شما می توانید مهارت ها، سرمایه اولیه و اطلاعات خود را در اختیار کارشناسان شرکت سارگن استون ارائه دهید تا با استفاده از تجارب و دانش این اشخاص بتوانید یک کسب و کار ایده آل را انتخاب کرده و در آن به فعالیت بپردازید.

برای اطلاع از سه کسب و کار موفق در ایران به سایت سارگن استون مراجعه کرده و از لیست خطوط تولیدی آن با خبر شوید و هر چه سریع تر کسب و کار خود را راه بیاندازید.



:: برچسب‌ها: لیستی از کسب و کارهای جدید و پر سود در سال 1402 , کار تولیدی پر سود , کسب و کار جدید تولیدی , سه کسب و کار موفق در ایران , بهترین شغل های 10 سال آینده ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

راهنمای کامل انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت . مشخصات فرم صورتدرباره صورت گرد.درباره صورت بیضیدرباره صورت مربعیدرباره صورت مستطیلیدرباره صورت قلبیدرباره صورت لوزی

مشخصات فرم صورت

بهتر است برای انتخاب گوشواره که مناسب فرم صورت باشد بهتر است ابتدا فرم و شکل کلی صورت خود را تشخیص دهید و بعد گوشواره را بخرید:

  1. اندازه خط فک
  2. اندازه طول صورت
  3. اندازه عرض گونه ها
  4. اندازه عرض پیشانی

درباره صورت گرد

افرادی که صورت گرد دارند اندازه گوش تا گوش آن ها با اندازه چانه تا پیشانی تقریباً یکی است. در این فرن پهن ترین بخش صورت در کنار گونه ها می باشد. همین طور این افراد دارای چانه گر هستند و در صورت دایره ای شما هیچ خط شکسته ای نمی توانید پیدا کنید.

درباره صورت بیضی

افرادی فرم صورت و پیشانی پهن تر از چانه دارند، معمولاً صورت های بیضی دارای گونه های استخوانی بزرگ می باشند، فک این افراد تا گونه گود است.

درباره صورت مربعی

افرادی که صورت مربعی دارند پهنای پیشانی و پهنای چانه با هم برابر دارند. چانه این افراد مربعی یا تخت است و پیشانی نیز با خط رویش موها هم راستا است. افرادی که صورت مربعی دارند طول و عرض صورتشان با هم برابر است.

درباره صورت مستطیلی

همان طور که از اسمش مشخص است این فرم صورت بلند و کشیده است و پهنای کمی دارد، افرادی که قصد خرید گوشواره برای صورت های مستطیلی دارند بهتر است از مدل های گردو دایره ای انتخاب کنند؛ اما به طور کلی تمامی مدل های گوشواره می تواند صورت فرد را گرد نشان دهد و از شدت کشیدگی آن کم کند اما باید اولویت آن را بدانید.

درباره صورت قلبی

این افراد فرم صورتشان از پهنای پیشانی بیشتر از پهنای فک است و چانه این افراد تیز و کوچک و دراز است و گونه های استخوانی و بزرگی دارند و فک دراین فرم صورت پهن است و به صورت مخروطی تا چانه ادامه دارد.

درباره صورت لوزی

این افراد دارای گونه ای به شکل لوزی هستند که از پیشانی آن ها پهن تر است و گونه این افراد از چانه آن ها هم پهن تر است.

بهتر است اگر قصد خرید گوشواره دارند از مدل های میخی انتخاب کنند و یا گوشواره هایی که آویزهای با قد کوتاه دارند هم مناسب و زیبا است و چهره آن ها را قشنگ تر نشان می دهد.



:: برچسب‌ها: راهنمای کامل انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت , مشخصات فرم صورت , درباره صورت گرد , درباره صورت بیضی , درباره صورت مربعی , درباره صورت مستطیلی , درباره صورت قلبی , درباره صورت لوزی ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

خواص گل گاو زبان در طب سنتی . درباره گل گاو زبان بیشتر بدانیمنام گل گاو زبان.فواید گل گاو زبان. عوارض گل گاو زبان. نحوه مصرف گل گاو زبانطبع گل گاو زبان

درباره گل گاو زبان بیشتر بدانیم

برگ های این گیاه مخملی هستند و از تارهای خشنی پوشیده شده اند و به همین خاطر زمان گرفتن برگ های این گیاه در دست یک نوع گزیدگی ملایم احساس می شود.

گل گاو زبان گیاهی یک ساله و علفی از تیره گاو زبان می باشد که به طور میانگین تا ارتفاع 0.6 متر رشد می کند و ساقه آن خارهای ریزی دارد.

نام گل گاو زبان

مردم معمولاً این گیاه را به شکل عامیانه به نام گل گاو زبان می شناسند اما نام علمی آن افعی گیاه یا بلووید می باشد. در کتاب های طب سنتی قدیمی از آن به لسان الثور یاد شده است.

البته این گیاه به اسامی انگلیسی vipers bugloss و blueweed نامیده می شود.

فواید گل گاو زبان

گل گاو زبان فواید زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • ترمیم و زیبایی پوست و مو
  • بهبود علائم سرماخوردگی
  • ضد سرطان
  • تقویت اعصاب
  • تب بر
  • ضد التهاب و ضد قرمزی

عوارض گل گاو زبان

خوب است بدانید گل گاو زبان همانقدر که خواص بی نظیر دارد اما برای افرادی با شرایط خاص مشکلاتی هم ایجاد می کند.

  1. گل گاو زبان به دلیل داشتن ترکیباتی می تواند برای افراد که سنگ کلیه دارند مضر باشد
  2. توصیه متخصصان این است که در طول نه ماه بارداری از گل گاو زبان استفاده نشود
  3. افرادی که فشار خون بالا دارند خوب است از این گیاه استفاده نکنند یا با آبلیمو استفاده کنند.
  4. توصیه می شود بیشتر از حد نرمال و طولانی مدت از گل گاو زبان استفاده نکنید به این دلیل که خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد.

نحوه مصرف گل گاو زبان

  • گل تازه گل گاو زبان بویی شبیه به خیار دارد. می توان این گل ها را در آب خیس کرد و با آبلیمو و شکر مخلوط کرد. از آن به عنوان یک شربت انرژی زا و خنک کننده برای روزهای گرم تابستانی استفاده کرد.
  • دو تا پنج مثقال گل گاو زبان را به همراه نیم لیتر آب جوش به شکل غیر مستقیم حرارت دهید مثل بخار کتری و اجازه دهید 10 دقیقه بجوشد و بعد از ده دقیقه بدون حرارت در دمای اتاق بگذارید و می توانید از این دمنوش استفاده کنید.
  • برگ تازه گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی ویتامین سی می باشد و می توان از آن در سالادها و در کنار غذا به صورت خام استفاده کرد.


:: برچسب‌ها: خواص گل گاو زبان در طب سنتی , درباره گل گاو زبان بیشتر بدانیم , نام گل گاو زبان , فواید گل گاو زبان , عوارض گل گاو زبان , نحوه مصرف گل گاو زبان , طبع گل گاو زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

پیرسینگ بینی چیستانواع پیرسینگ بینی.برای پیرسینگ بینی از چه ابزاری استفاده می شودچه نوع پیرسینگ برای بینی مناسب است. نواحی مختلف برای پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی چیست؟

بعد از پیرسینگ گوش می توان گفت پیرسینگ بینی یک از معمولی ترین و پر طرفدارترین نوع پیرسینگ می باشد، پیرسینگ بینی با ایجاد یک سوراخ و یا یک برش در غضروف بینی در قسمت های مختلف بینی همراه است.

انواع پیرسینگ بینی

همانطور که اشاره کردیم پیرسینگ بینی انواع مختلفی دارد مه در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

  • پیرسینگ بینی دائم
  • پیرسینگ بینی موقت
  • پیرسینگ بینی موقت چسبی
  • پیرسینگ بینی موقت مغناطیسی
  • پیرسینگ بینی موقتی فنری

نحوه انجام پیرسینگ بینی

اول باید درباره بهترین مرکز برای انجام پیرسینگ تحقیق کنید، بعد از انتخاب مرکز پزشک باید محل پیرسینگ را ضدعفونی کند و محل دقیق سوراخ پیرسینگ را علامت گذاری کند.

بعد از علامت گذاری همان ناحیه را بی حس کرده و بعد به وسیله آنزیوکت سوراخ را انجام داده و اگر در آن ناحیه خونریزی ایجاد شد باید دوباره محل ضد عفونی شود و از پماد آنتی بیوتیک برای فرد استفاده شود و تا پایان دوره نقاهت با نظر پزشک استفاده شود.

برای پیرسینگ بینی از چه ابزاری استفاده می شود؟

معمولاً راحت ترین و بی عارضه ترین وسیله برای پیرسینگ بینی آنژیوکت است که با شرایط استریل کامل می توان از آن استفاده کرد.

نواحی مختلف برای پیرسینگ بینی

  • تیغه میانی بینی
  • پل بینی
  • پره بینی
  • بالای پره بینی
  • نوک بینی
  • پتریل یا فاصله بین دو سوراخ بینی


:: برچسب‌ها: پیرسینگ بینی چیست , انواع پیرسینگ بینی , برای پیرسینگ بینی از چه ابزاری استفاده می شود , چه نوع پیرسینگ برای بینی مناسب است , نواحی مختلف برای پیرسینگ بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

ماساژ هپی چیست . ماساژ فول بادی چیست. ، فواید ماساژ فول بادی چیستتفاوت ماساژ فول بادی با ماساژ هپی چیست

ماساژ فول بادی چیست؟

فول بادی از یک کلمه انگلیسی به معنی تمام بدن می آید که در ماساژ فول بادی تمام بدن به کار گرفته می شود. انجام این نوع ماساژ با جدیدترین

تکنیک های روز دنیا می باشد که می تواند خستگی و استرس و پریشانی های یک روز سخت را کاملاً از فرد دور کند و یا به اصطلاح خستگی را از تن فرد بیرون کند.

ماساژ هپی چیست؟

همه در این فکر هستند که ماساژ هپی با ماساژ فول بادی یکی است اما این طور نیست. در ماساژ هپی ماساژور فردی از جنس مخالف است که به منظور رفع نیاز جنسی افراد ارائه می شود. ماساژ هپی معمولاً در کشورهای غیر مسلمان مرسوم است.

فواید ماساژ فول بادی چیست؟

  • کاهش افسردگی و اضطراب: این ماساژ می تواند افکار منفی و انرژی منفی را از فرد دور کند.
  • بهبود عملکرد شش ها و وضعیت تنفس: در زمان ماساژ از فرد خواسته می شود که نفس عمیق بکشد به این ترتیب که سطح اکسیژن خون بدن شخص دریافت کننده ماساژ بالا می رود.
  • بهبود عملکرد قلب: ماساژ دادن بدن باعث می شود گردش خون در بدن بالا برود و در پی آن عملکرد قلب بهتر خواهد شد.

تفاوت ماساژ فول بادی با ماساژ هپی چیست؟

  1. در ماساژ فول بادی فردی که شما را ماساژ می دهد هم جنس شما خواهد بود، اما در ماساژ هپی که هدف آن ارضای نیاز جنسی در فرد می باشد ماساژور از جنس مخالف خواهد بود.
  2. تفاوت بزرگی که بین دو ماساژ حاکم خو.اهد بود نواحی بدن است، در ماساژ فول بادی که هدف رفع خستگی و بالا بردن انعطاف عضلات بدن می باشد، تمامی قسمت های بدن ارزش یکسانی دارند و ماساژور زمان یکسانی رابرایماساژ دادن سر و گردن و پاها و کمر و دست ها و شکم و نوک انگشتان صرف خواهد کرد اما در ماساژ هپی تمرکز بر روی اندام های جنسی و اطراف آن ها خواهد بود.


:: برچسب‌ها: ماساژ هپی چیست , ماساژ فول بادی چیست , ، فواید ماساژ فول بادی چیست , تفاوت ماساژ فول بادی با ماساژ هپی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

اشکال مختلف مرواریدآشنایی با مرواریدانواع مختلف مرواریدعوامل موثر در کیفیت و قیمت مرواریدنحوه نگهداری از مرواریدروش تشخیص مروارید اصل از تقلبی

آشنایی با مروارید

مروارید از عجایب طبیعت می باشد و در اعماق اقیانوس ها رشد می کند و بدون نیاز به تراش و صیقل از زیبایی خاصی برخوردار می باشد. رنگ مروارید اغلب سفید است اما امکان دارد به رنگ های صورتی و سبز و زرد و قهوه ای و آبی و سیاه دیده می شود.

مروارید یا دٌر گوهری است که اغلب درخشان و سفید است که در درون بعضی از نرم تنان دو کفه ای مانند صدف مروارید به به وجود می آید.

انواع مختلف مروارید

  • مروارید های پرورشی: این نوع مروارید با دخالت انسان تولید می شود و در صنعت ساخت زیور آلات به طور معمول از مروارید های پرورشی استفاده می شود که در حقیقت مروارید های کشف شده نیز مثل گونه های طبیعی درون صدف یک نرم تن رشد می کند اما تفاوت آن ها با مروارید طبیعی دخالت انسان ها می باشد. این نوع مروارید ها در آب شور اقیانوس ها به وجود می آیند مثل:
  • مروارید پرورشی تاهینی
  • مروارید پرورشی آکویا
  • مروارید پرورشی دریای جنوب

یا مروارید پرورشی آب شیرین که شامل:

  • مروارید پرورشی ژاپن
  • مروارید پرورشی چین
  • مروارید پرورشی آمریکا و کشورهای دیگر
  • مروارید طبیعی
  • مروارید آب شور و شیرین
  • مروارید های مصنوعی
  • مروارید کبود
  • مروارید تاهینی
  • مروارید آکویا

عوامل موثر در کیفیت و قیمت مروارید

مروارید ها چه از نوع طبیعی و چه از نوع پرورشی باشند می توانند همانند سنگ های رنگی به رنگ ها و کیفیت های مختلف در بازار جهانی پیدا شوند که تأثیر زیادی در قیمت آن ها دارد دراین قسمت چند عامل بر بهای مرواریدها تأثیر گذار است که شامل:

  • اندازه
  • شکل
  • رنگ

نحوه نگهداری از مروارید

همانطور که می دانید مروارید از قیمت و ارزش بالایی بر خوردار است که طریقه نگهداری از آن هم بسیار اهمیت دارد و به دلیل اینکه باعث افزایش عمر گوهر مروارید می شود پس شرایط زیر لازم است اجرا شود:

  1. از برخورد سنگ ها با مروارید پرهیز کنید.
  2. از یک جعبه جدا برای نگهداری جواهرات و زیور آلات مروارید استفاده کنید.

روش تشخیص مروارید اصل از تقلبی

اول از همه به دنبال نقص های جزئی در مروارید باشید.

دوم به قیمت آن توجه کنید.

سوم به محل سوراخ شدن مروارید توجه کنید.



:: برچسب‌ها: اشکال مختلف مروارید , آشنایی با مروارید , انواع مختلف مروارید , عوامل موثر در کیفیت و قیمت مروارید , نحوه نگهداری از مروارید , روش تشخیص مروارید اصل از تقلبی ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

ماساژ فول بادی چیست؟ . ماساژ فول بادی چیستفواید ماساژ فول بادی چیستمحبوب ترین انواع ماساژ فول بادیچگونه برای ماساژ فول بادی آماده شویم

ماساژ فول بادی چیست؟

ماساژ فول بادی همان طور که از اسمش پیداست ماساژ کل بدن می باشد و در این ماساژ تمامی بدن از سر تا پاها با حرکات و تکنیک ها و سطوح فشار مختلف ماساژ داده می شود تا هر گونه استرس و تنش را از تمام قسمت های بدن دور کند. این نوع ماساژ حداقل 50 دقیقه طول می کشد و تمامی نواحی اصلی بدن را شامل می شود.

فواید ماساژ فول بادی چیست؟

حتماً مهم ترین مزیت ماساژ فول بادی آرامش عمیق و تسکین دردی است که خود به همراه می آورد. با این حال مزایای آن زیاد است و فقط معطوف به آرامش بخشی و تکسین درد نیست.

اما تحقیقات نشان داده است که ماساژ درمانی می تواند به موارد زیر کمک کند:

  1. سیستم عصبی را آرام می کند.
  2. سلامت قلب را بهبود می بخشد.
  3. به سم زدایی لنفاوی کمک می کند.
  4. به بهبود دستگاه تنفسی کمک می کند.
  5. سلامت گوارشی را تضمین می کند.
  6. باعث شادابی پوست می شود.

محبوب ترین انواع ماساژ فول بادی

مطمئن هستیم یکی از محبوب ترین نوع ماساژ فول بادی ماساژ سوئدی می باشد که بر روی گرم کردن بافت عضلانی و شل کردن عضلات تمرکز می کند.

ماساژ بافت عمیق یکی دیکر از رایج ترین انواع ماساژ فول بادی است که شبیه به ماساژ سوئدی می باشد اما فشار عمیق تری را وارد می کند، نوع دیگر ماساژ فول بادی که به نام ماساژ سنگ داغ شناخته می شود گزینه سومی است که می توانید آن را انتخاب کنید.

چگونه برای ماساژ فول بادی آماده شویم؟

همیشه تجربه اول ماساژ می تواند کمی دلهره آور باشد اما شما باید بدانید که قبل و بعد از ماساژ چه کارهایی را بایدانجام دهید. اول اینکه شما باید مدت زمان جلسات ماساژ درمانی را تعیین کنید.

اغلب جلسات در مراکز ماساژ درمانی به صورت یک ساعت تا یک ساعت و نیم و گاهی هم دو ساعت هم قابل رزور می باشد.

هر چه زمان جلسه بیشتر باشد ماساژ درمانگر تایم بیشتری را بر روی عضلات فرد صرف خواهد کرد. بهتر است قبل از ماساژ بهداشت خود را به طور کامل انجام دهید.



:: برچسب‌ها: ماساژ فول بادی چیست؟ , ماساژ فول بادی چیست , فواید ماساژ فول بادی چیست , محبوب ترین انواع ماساژ فول بادی , چگونه برای ماساژ فول بادی آماده شویم ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

5 کسب و کار موفق در ایران. کسب و کارهای جدید و پرسود. کسب و کارهای جدید در ایران. کسب و کار جدید تولیدی. شروع کسب و کار از صفر

برای بدست آوردن و شروع کردن یک کسب و کار موفق، باید با بهترین کسب و کارهای جدید و پر سود در ایران آشنا شد.

امروزه هر فردی فاکتورهایی خاص از یک شغل خوب در نظر دارد. در واقع هر فرد باید به این نتیجه برسد که از شروع یک کسب و کار جدید چه چیزی باید عاید او بشود.

جهت پیدا کردن کسب و کارهای جدید در ایران، باید بسیار تلاش کرد و راه های زیادی را طی کرد.

اما می توان از مسیر کوتاه تری نیز استفاده کرد، و آن استفاده از دانش و تجربه دیگران در این زمینه می باشد.

امروزه کسب و کار جدید تولیدی، یکی از مشاغلی هستند که هم سودآوری بالایی دارندو هم دارای آینده ی شغلی بسیار خوبی می باشند.

در ادامه به بررسی چند مورد از خطوط تولیدی پر سود می پردازیم.

معرفی کسب و کارهای تولیدی

  • تولید نرده سنگی
  • تولید قله سنگ، سنگ کوپ و سنگ بلوک
  • تولید گل سنگ
  • تولید دایموند گلس، وودگلس و جواهرات رزینی
  • تولید سنگ ابزار

جهت داشتن اطلاعات بیشتر در مورد خطوط تولیدی ذکر شده و دیگر خطوط تولیدی، می توانید به سایت سارگن استون مراجعه کرده و اطلاعات مفیدی در این مورد کسب کنید.

شما می توانید برای شروع کسب و کار از صفر با کارشناسان و متخصصین در این شکت ارتباط برقرار کرده تا از صفر تا صد کار برای شما شرح داده شود و بتوانید کسب و کار خود را شروع کنید.



:: برچسب‌ها: 5 کسب و کار موفق در ایران , کسب و کارهای جدید و پرسود , کسب و کارهای جدید در ایران , کسب و کار جدید تولیدی , شروع کسب و کار از صفر ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

کسب و کارهای جدید و پرسود، معرفی کسب و کارهای نوپا، کارهای تولیدی پرسود، شغل های پردرآمد ایران کدامند؟، کار تولیدی با سرمایه کم و سود بالا

امروزه به علت وضعیت اقتصادی کشور، افراد زیادی به دنبال ایجاد کسب و کارهای جدید و پرسود می باشند. سرمایه گذاری در بازارهای مالی مانند سکه و ارز، به علت نوسانات بازار، دارای طرفدارهای کمی می باشند. عده ی زیادی نیز تحمل ریسک های موجود در این نوع بازارها را ندارند.

به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال معرفی کسب و کارهای نوپا می باشند و یا به دنبال جواب این پرسش می باشند که شغل های پردرآمد ایران کدامند؟

جهت پاسخگویی به این سوال باید با متخصصین و مشاورین در این حوزه مشورت کنید.

شرکت سارگن استون

شرشرکت سارگن استون دارای چندین سال تجربه در زمینه معرفی خطوط تولیدی پر سود، می تواند شما را جهت پیدا کردن کارهای تولیدی پرسود یاری نماید.

خطوط تولیدی پیشنهادی این شرکت دارای آینده ای بسیار خوب همراه با سوددهی بالا می باشند.

بسیاری از افراد به دنبال شروع کار تولیدی با سرمایه کم و سود بالا می باشند.

خطوط تولیدی پیشنهادی شرکت سارگن استون از قبل امتحان شده و بعد از اطمینان از سوددهی بالا و آینده ی خوب به شما هموطنان عزیز معرفی می شوند.

جهت اطلاعات بیشتر از این خطوط تولیدی، می توانید به سایت سارگن استون مراجعه کرده و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.



:: برچسب‌ها: کسب و کارهای جدید و پرسود , معرفی کسب و کارهای نوپا , کارهای تولیدی پرسود , شغل های پردرآمد ایران کدامند؟ , کار تولیدی با سرمایه کم و سود بالا ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

مزاج دموی چیستمزاج چیستمزاج دموی چیست. انواع مزاجعلائم غلبه خلط دم چیستتوصیه های کاربردی برای افراد دموی مزاجتوصیه غذایی برای افراد دموی مزاج

مزاج چیست؟

سقراط حکیم بزرگ همه خوراکی ها را به چهار دسته سرد، گرم، تر و خشک دسته بندی کرده است و معتقد است که سلامتی است که حاصل حفظ تعادل در این چهار دسته می باشد.

گرمی و سردی دو کیفیت اصلی و تری و خشکی دو کیفیت فرعی هستند. شرایط دورنی و بیرونی باعث کاهش یا بالا رفتن این کیفیت ها در بدن می شود که به حاصل این کیفیت ها مزاج می گویند.

مزاج دموی چیست؟

افرادی دموی مزاج خلط دم در بدن آن ها غالب تر از بقیه خلط ها می باشد، افراد دموی درشت اندام و تنومند هستند و بدنی و عضلانی و ماهیچه ای دارند این چهار شانه هستند و قفسه سینه پهن و اندامی ماهیچه ای دارند.

این افراد دارای پوستی سرخ و سفید یا سبزه و گلگون هستند، پوست بدنشان گرم و مرطوب و نرم با منافذ درشت است و معمولاً پر مو هستند. موهای پر پشت و مجعد و ضخیم و یا حالت دار دارند. حرکات بدنشان سریع و چالاک و با نشاط است.

انواع مزاج

مزاج انسان به دو دسته کلی تقسیم می شود:

  1. مزاج ذاتی که مادرزادی و مولدی و جبلی می باشد و مزاج ذاتی مزاجی است که شخص با آن به دنیا می آید.
  2. مزاج اکتسابی که عارضی یا عرضی است و مزاج عارضی مزاجی است که در اثر تغییر مزاج ذاتی توسط عاملی مثل فصل و سن و مکان زندگی و جنس و اعراض نفسانی به وجود می آید. ملاک تمام ویژگی ها برای شناسایی مزاج یک فرد مزاج ذاتی یا جبلی فرد است.

 

علائم غلبه خلط دم چیست؟

اگر تعادل بین اخلاط و مقدار آن ها یا کیفیت هر یک از اخلاط بهم بخورد باعث بیماری در بدن می شود یا به عبارتی باعث غلبه یک خلط بر اخلاط دیگر در بدن می شود که می بایست مورد درمان قرار بگیرد.

این افراد پوستی گندم گون متمایل به گل خون و چرب و غیر مرطوب و با منافذ درشت هستند. بدن و سر این افراد پر مو بوده و دچار ریزش موی متوسطی دارند و دست و پاهای این افراد گرمای زیادی دارد و در کل دمای پوست آن ها زمان لمس کردن زیاد است.

توصیه غذایی برای افراد دموی مزاج

اگر شما فردی با مزاج دموی یعنی طبع گرم و تر هستید می توانید با اصلاح برنامه غذایی و استفاده و از گیاهان و عرق های گیاهی و خوراکی های طبیعی طبع خود را به سمت معتدل شدن ببرید و میزان دم بدن را کنترل کند.

توصیه های کاربردی برای افراد دموی مزاج

  • 7 تا 6 ساعت خواب شبانه داشته باشید.
  • حتماً دویدن و پیاده روی صبحگاهی داشته باشید.
  • در هوای سرد خود را گرم و در هوای گرم خود را سرد نگه می دارند.


:: برچسب‌ها: مزاج دموی چیست , مزاج چیست , مزاج دموی چیست , انواع مزاج , علائم غلبه خلط دم چیست , توصیه های کاربردی برای افراد دموی مزاج , توصیه غذایی برای افراد دموی مزاج ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

معرفی 10 کشور بزرگ تولیدکننده نقره.خصوصیات نقرهکاربردهای نقرهساخت قطعات الکترونیکنقره چگونه به وجود می آیدنقره از چه سنگ هایی به دست می آیدتاریخچه نقره

تاریخچه نقره

همه می دانیم که که نقره جز فلزات خیلی مهم در پیشرفت بشر بوده است؛ به طوری که مقطع مهمی از تمدن سازی بشر در تاریخ را با نام عصر

برنز یا آهن می شناسد. آهن اولین فلزی است که انسان بعد از کشف آتش آن را کشف و استفاده کرد.

سپس طلا که رنگی متفاوت و جذاب دارد و بر خلاف آهن با اکسیژن واکنش نشان نمی دهد، کشف شد اما به دلیل اینکه خیلی کمیاب بوده است

و به سختی پیدا می شود مورد توجه قدرتمندان قرار گرفته است.

خصوصیات نقره

نقره یکی از ارزان ترین فلزهای گران بها به حساب می آید که با نماد شیمیایی Ag شناخته می شود؛ این فلز سفید رنگ است

و براق و درخشان می باشد که باعث ویژگی های خاص خود و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد.

صنایعی مثل صنایع الکتریکی، ساعت سازی و این فلز به سبب رسانایی بالایی که دارد در برابر اکسیداسیون مقاومت از خود نشان می دهد و برای ساخت بسیاری از قطعات الکترونیکی کاربرد دارد.

نقره چگونه به وجود می آید؟

سنگ ها و کانی ها یکی از انواع منابع زمین برای انسان ها می باشد که بیشتر آن ها از مرکز زمین در اثر سوختن و ذوب شدن به وجود می آیند و در نهایت با تولید گازهای درون زمین و فشارهای موجود از آتشفشان ها به شکل مذاب خارج می شوند

. نقره نیز به همین صورت است؛ اما تنها تفاوت آن این است که قابلیت حل شدن با بقیه کانی ها و نمک های موجود در پوسته زمین را دارد.

نقره از چه سنگ هایی به دست می آید؟

امکان دارد فکر کنید نقره یک سنگ یا فلز مجزا مثل طلا است اما این طور نیست این فلز مثل گروه خونی O است که خود را با بقیه کانی ها تطبیق می دهد و در آن حل می شود.

نقره در خیلی از فلزات مثل سرب و مس پیدا می شود، حتی در معادن طلا و روی و نیکل هم درصدی نقره وجود دارد. به صورتی

که زمان ذوب شدن فلز اصلی امکان دارد جدا شود و فلز نقره فراهم شود.

معرفی 10 کشور بزرگ تولید کننده نقره

  • پرو
  • آمریکا
  • مکزیک
  • استرالیا
  • چین
  • بولیوی
  • روسیه
  • آرژانتین
  • لهستان
  • شیلی


:: برچسب‌ها: معرفی 10 کشور بزرگ تولیدکننده نقره , خصوصیات نقره , کاربردهای نقره , ساخت قطعات الکترونیک , نقره چگونه به وجود می آید , نقره از چه سنگ هایی به دست می آید , تاریخچه نقره ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

همه چیز در مورد سنگ زمردسنگ خام زمرد . سنگ زمرد سیاه . قیمت گذاری زمرد . معادن زمرد . خصوصیات فیزیکی زمرد . رنگ شناسی زمرد . تاریخچه سنگ زمرد . نحوه تشکیل و استخراج زمرد

تاریخچه سنگ زمرد

از بین سنگ های قیمتی بریل سنگ زمرد از پیشینه تاریخی بالایی برخوردار می باشد؛ شواهد نشان می دهد فروش آن در بازار های بابل در حدود چهار سال قبل از میلاد وجود داشته است.

این گوهر سنگ در طول بیش از شش هزار سال در اغلب فرهنگ های دنیا مثل یونان باستان و ایران منبع جاذبه و احترام بوده است.

این سنگ زیبایی زیادی دارد و قدرت معنوی در بین همه ادیان اصلی مقدس شمرده می شده است و رنگ سبز آن در فرهنگ های مختلف

و مذهب های گوناگون مثل اسلام مقدس شمرده می شده است.

نحوه تشکیل و استخراج زمرد

تشکیل بلور زمرد فرآیندی کند و طولانی است مثل کانی های دیگر این گوهر سنگ نیز از مواد مذاب درون زمین و تحت فشار و حرارت بالا

به وجود می آید که می توان آن ها را در گرانیت ها و پگماتیت ها و شیست ها و نهشته های آبرفتی پیدا کرد.

بر عکس یاقوت کبود و یا روبی اهمیت استخراج زمرد در معادن ثانویه پایین بوده و غالباً از ذخایر اولیه در شیارها و رگه و شکاف ها

صورت می گیرد و مستقیماً از سنگ میزبان حاوی آن انجام می شود.

خصوصیات فیزیکی زمرد

زمرد یکی از اعضای خانواده سنگ های بریل است و نمونه هایی با اشباع رنگ پایین که از نظر فنی بریل سبز نامیده می شود.

این گوهر جلای شیشه ای دارد و شفاف است و کمی هم کدر، این سگ بسیار سخت است البته تقریباً در همه ی نمونه ها دارای شکستگی

و شکاف سطحی می باشد که دوام آن را به خطر می اندازد. سنگ زمرد دارای ساختار بلوری شکل است.

رنگ شناسی زمرد

کریستال های زمرد کلمبیایی گونه ای سبز از ماده معدنی ( بریلیم ) است. این زمرد رنگ سبز دارد که در مقادیر اندکی کروم و

آنادیوم در ساختار شبکه بلوری ماده معدنی خود به دست می آورد.

رنگ سبز موجود در زمرد عامل اصلی در تعیین ارزش و کیفیت آن می باشد که این رنگ سبز منحصر به فرد است و آن را در سایر سنگهای

قیمتی طبیعی نخواهید پیدا کرد این رنگ های سبز داخلی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • Tonal Grade
  • Hue
  • Saturation

سنگ خام زمرد

وقتی که قرار است از سنگ زمرد برای ساخت جواهرات استفاده شود باید بدانید که از این سنگ قیمتی زیبا بدون تراش نمی توان استفاده کرد

. به همین دلیل است سنگ زمرد سبز به وسیله برش های خاص که بر روی آن انجام می شود، آماده می شود تا بر روی رکاب هایی از جنس طلا و نقره قرار بگیرد.

برلیان، باگت، مارکیز، اشک بعضی از انواع برش هایی است که بر روی سنگ های زینتی مخصوصاً سنگ خام زمرد سبز پیاده سازی می شود و جلا و درخشش خاصی به جواهرات می بخشد.

سنگ زمرد سیاه

زمرد به آلمانی با نام smaragd شناخته می شود و آنجایی که آلمان به یکی از قطب های معروف ساخت جواهرات دردنیا معروف است بسیار مورد استفاده

به طوری که Pforzheimدر آلمان تنها موزه ی جهان است که به تاریخ جواهرات معروف است.

قیمت گذاری زمرد

سنگ زمرد از جمله تزئینی ترین سنگ های گرانبها در دنیای جواهرات می باشد. این جواهر از قدیم مورد توجه افراد واقع شده است و نقش پر رنگی در تزئینات انگشتر و گردنبندها را دارد.



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد سنگ زمرد , سنگ خام زمرد , سنگ زمرد سیاه , قیمت گذاری زمرد , معادن زمرد , خصوصیات فیزیکی زمرد , رنگ شناسی زمرد , تاریخچه سنگ زمرد , نحوه تشکیل و استخراج زمرد ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

 

مزایای ماساژ روسی . تکنیک های ماساژ روسی . موارد منع ماساژ روسی . فازهای ماساژ روسی .ماساژ روسی چیست

ماساژ روسی چیست؟

بر طبق تحقیقات گسترده ای که بیشت از 130 سال در روسیه و کشورهای شوروی انجام شده است، ماساژ روسی در خط مقدم توان بخشی فیزیکی قرار گرفته است.

نکته اصلی ماساژ روسی استفاده 100 در صدی آن به وسیله جامعه پزشکی روسیه از زمان شروع آن و در اواخر دهه 1700 تا دهه1990 پرسترویکا می باشد.

ماساژ روسی فقط در مراکز پزشکی و ورزشی تدریس می شده است.

فازهای ماساژ روسی

ماساژ روسی دارای سه فاز مجزا است و برای هر فرد با توجه به نیاز بدن او متفاوت می باشد:

فاز اول: حرکت آهسته و ملایم

فازدوم: حرکت ها سریع تر نسبت به فاز اول که عمیق تر و پرفشارتر می شوند.

فاز سوم: در این فاز ماساژور با حرکات آهسته باری دیگر به فاز اول بر می گردد.

مزایای ماساژ روسی

هدف از ماساژ روسی ایجاد تعادل و هماهنگی در سیستم بدن و همچنین هماهنگ و یکپارچه کردن کل بدن است.

این به این معنی است که ماساژ در هر سطحی بر فرد تأثیر می گذارد: عاطفی، فیزیولوژیکی، انرژی، ذهنی و همچنین با تغییر

الگوی تنفس و آرامش فرد در حین ماساژ می توان تعامل فرد با دنیای بیرون را تغییر داد.

هر ماساژور روسی تکنیک های درمانی مورد علاقه خود را دارد، اما بیشتر این تکنیک های متفاوت به روی مالش و ورزش ماهیچه ای سنتی با تأکید زیاد بر ارتعاش عضلانی تمرکز می کنند.

تکنیک های ماساژ روسی

تکنیک های ماساژ روسی، شامل طیف وسیعی از حرکات منحصر به فردی می باشد که در دیگر شیوه های ماساژ به کار نمی روند.

بعضی از حرکات ماساژ روسی از تمرینات کششی یوگا گرفته شده است و حرکات متفاوت دیگر نیز بر اساس ضربه های ریتمیک متوالی روی بدن می باشند.

تکنیک های اصلی مورد استفاده در طی سه فاز ماساژ روسی شامل ارتعاش، نرمش، مالش و اصطکاک می باشد. تکنیک های ماساژ روسی شامل موارد زیر می باشد:

  1. ضربه زدن
  2. پتریساژ
  3. اصطکاک های عرضی عمیق
  4. ماساژ اصطکاکی
  5. افلوراژ
  6. ماساژ مدیوم


:: برچسب‌ها: مزایای ماساژ روسی , تکنیک های ماساژ روسی , موارد منع ماساژ روسی , فازهای ماساژ روسی , ماساژ روسی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

4 کسب و کار موفق در ایران .کسب و کارهای جدید و پر سود. کسب و کارهای جدید در ایران. کسب و کار جدید تولیدی. تحقیق در مورد کسب و کار موفق

اولین قدم جهت راه اندازی یک کسب و کارهای جدید و پر سود ، داشتن ایده و تفکر خلاقانه و پولساز می باشد.

با شناخت کسب و کارهای موفق و آینده دار، توسط الگوبردای می توانید مسیر رسیدن به موفقیت کاری خود را هموار تر کنید.

جهت آشنایی با کسب و کارهای جدید در ایران باید ایده های جدید را شناسایی کنید.

آشنایی با مشاغل پردرآمد

در کشور ما کسب و کارهای جدید و نوپای زیادی وجود دارند. اما باید به این نکته توجه داشت که هیچ یک از آن ها از همان ابتدا درآمد بالایی نداشتند.

در ادامه به معرفی 4 شغل پردرآمد می پردازیم.

  • خط تولید سنگ پلیمری و کفپوش
  • خط تولید سنگ گیوتینی
  • تولید سنگ ساب خور
  • خط تولید سنگ نورانی

شرکت سارگن استون

برای تحقیق در مورد کسب و کار موفق و همچنین آشنایی بیشتر با خط تولیدهای ذکر شده به سایت سارگن استون مراجعه کنید

تا از بقیه خطوط تولیدی پیشنهادی این شرکت آشنا شوید.

آموزش و معرفی کامل این خطوط تولیدی، توسط کارشناسان مجرب این مجموعه انجام می شود و از صفر تا صد کار همراه شما خواهند بود.

پس فرصت را از دست ندهید و از همین امروز برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و ایده آل قدم بردارید.



:: برچسب‌ها: 4 کسب و کار موفق در ایران , کسب و کارهای جدید و پر سود , کسب و کارهای جدید در ایران , کسب و کار جدید تولیدی , تحقیق در مورد کسب و کار موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()